Vestigingsmanager Benjamin Heij Hudson’s Bay op 12 september vorig jaar

Hudson’s Bay gaat op de goedkopere toer.

Hudson’s Bay zwicht voor de wens van haar klanten voor goedkopere waar. Nu, vier maanden na de opening, is het spannendste nieuws in de Leidse vestiging van de voormalige V.& D. winkel er al weer een beetje af. Veel ‘klanten’ gebruiken de winkel als handig doorsteekje tussen de Aalmarkt en de Breestraat of gaan de roltrap op naar het mooiste uitzicht over Leiden, La Place op de bovenste etage. Hudson’s Bay past haar assortiment aan en natuurlijk niet alleen in Leiden, ook in alle andere Nederlandse vestigingen.

Toen de Leidse vestigingsmanager Benjamin Heij op 12 september vorig jaar het warenhuis opende, sprak hij van een ‘Premium-klasse’, een warenhuis voor de hogere middenklasse segment, jonge, goedverdienende kooplustigen in de leeftijdscategorie van 20 tot 45 jaar op zoek naar een sjeik product. Maar de aftrek van jurkjes van een paar honderd euro en sportkleding voor de vrije tijd op een paar zonnige dagen had niet genoeg aftrek.

Niet alleen in Leiden viel de verkoop tegen. Dus Hudsons’s Bay past zich aan, zegt het landelijk management, niet alleen in haar verkoopbeleid maar ook haar marketing strategie. Volgens hun persverklaring gaan zij meer adverteren op de radio en in de krant en niet alleen digitaal. Hoewel er nu goedkopere merken bijkomen, houdt zj ook exclusieve merken aan. En gaat Hudson’s Bay vestigingen sluiten? Echt niet, aldus de leiding. Wij denken over uitbreiding met vier vestigingen in 2018 en misschien nog een in 2019.

Share this...
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *